torsdag 27 december 2012

Rutiner

Anton är en kille med många rutiner. Hela hans vardag består i att allt ska vara som det alltid varit. Att lära honom nya saker tar långtid och man måste vara envis.  En sak som han har lärt sig med tiden är att lägga sig själv. Peter och jag tar varannan kväll och lägger Anton, Länge har det varit så att jag måste sitta inne hos honom tills han somnar. Risken att jag somnar är också stor.  När Peter ska lägga honom så somnar han själv i sin säng. Nu de senaste månaderna har han även börjat att släppa mig, Han vill gärna att jag sitter hos honom en stund när han precis lagt sig men oftast bara 10 minuter. Otroligt skönt att få mer tid till att pyssla med annat. Det går inte att skynda på något men det är så skönt att se när han vågar att släppa på vissa saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar