fredag 2 augusti 2013

Vita lögner och saknad

En vit lögn fick jag dra till med i går  för Anton.  Han har några dagar nu varit ledsen när jag åkt iväg hemifrån utan honom i olika ärenden.  I går skulle jag till Ullared med Moa och mamma och funderarde på hur vi löser detta på bästa sätt utan att Anton blir ledsen. Jag  löste det genom att dra en lögn om att vi skulle i väg och fika med personer som Anton inte tycker är intressanta.  Sedan var det bara  att komma på en bra förklaring :-). Känns aldrig bra att göra så men Anton mår bäst av det. Stackars min mamma fick vi möta upp vid kyrkan för att inte Anton skulle bli  besviken.
Moa valde att följa med mormor  på eftermiddagen och sedan sova över där. Så jag och Anton blev hemma själva vilket var mysigt.  Sällan man får pyssla om Anton själv.  Men han uttryckte något som han sällan gör och det är att han tyckte Moa skulle komma hem. Det är sällan han uttrycker känslor.
I dag tog jag med mig barnen till busfabriken.  Alltid mycket lättare när det är lite folk där. I dag visste jag att det skulle vara det i och med att vädret var soligt och varmt.  Sådana tokiga saker är man tvungen att göra när man har barn med speciella behov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar